ניהול משברים – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

מהי ההגדרה של משבר? מה זה ניהול משברים בארגון?

על מנת להבין את המושג ניהול משברים, עלינו להבין את המושג משבר קודם כל. כאשר אתם פוגשים את המושג משבר, כדאי לכם לדעת כי משבר מתייחס לאירוע או מצב חריג, יתר על כך מדובר על מצב לא מתוכנן מראש, וכאשר ישנה אפשרות שהמצב הנ"ל ישפיע בצורה שלילית על הארגון, על השם הטוב של הארגון, או במקרים קיצונים אפילו לחסל את הארגון, העסק, או החברה עד יסודותיה. חשוב להבין, כי קיים הבדל ניכר בין משבר בחיים שלנו, הפרטיים, לבין משבר עסקי. למעשה, כאשר ישנו מצב קיצוני של משבר בארגון, מדובר על מצב שיכול לפגוע במצב בריאותי של עובדים, צרכנים, או כל מי שקשור לארגון אשר חווה את המשבר. יתר על כך, במקרים רבים משבר יכול להניב לתוצאות חיובית, תוך כדי שהוא יכול ליצור למידה חיובית, התפתחות, וגדילה וצמיחה מהסיטואציה הקיימת. המומחה גיורא איילנד ישמח ללוות ולסייע לכם בתהליכי ניהול משברים ולהציג בפניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם במטרה שתוכלו להתנהל מול המשבר בצורה הטובה ביותר.

מהו ניהול משברים בארגון, עסק, או חברה?

המונח ניהול משברים בארגון, עסק, או חברה מתייחס לכלל המאמצים, המהלכים, וההחלטות אשר נוגעות להשתלטות על המצב של המשבר הקיים בארגון, וכיצד לוקחים את הנזקים השונים אשר נגרמים או אשר עתידים להגרם כתוצאה מאותו המשבר, ומבינים כיצד אנחנו יכולי להקטין ולמזער את הנזקים הללו. ניהול משברים בארגון, מתייחס בנוסף לכך למאמצים השונים שהארגון, העסק, או החברה עושים על מנת ללמוד מהמצב הנתון, ואף לגרוף יתרונות שונים אשר מועילים לאותו הארגון. משבר כאמור יכול להתרחש בשל מגוון רחב של סיטואציות, כאשר בין סיטואציות אלה ניתן למצוא – תקלות בארגון אשר נחשפות, פעילות אשר גוררת זעם וביקורת מצד הציבור או קהל הלקוחות של הארגון, ועוד נוספים…

 

כיום ניתן למצוא בעולם 6 סוגים עיקריים של משברים, זאת כאשר לכל משבר יש את הסיבה הספציפית שלו הגרמה לקיומו

כאשר מדברים על ניהול משברים נהוג לחלק את השברים ל6 קבוצות, כל קבוצה כזו נובעות מדבר שונה, זאת כאשר כל משבר כזה גורר ניהול שונה של אותו המשבר. להלן הקבוצות:

  • אסונות טבע
  • שמועות
  • חבלה במכוון
  • עימות
  • תקלה טכנית
  • התנהגות לא ראויה

איך מתנהלים מול משבר בארגון או עסק?

כאשר נוצר מצב של משבר כמו למשל סכסוך בין אנשים רלוונטיים ומהותיים לפעילות שוטפת של הארגון על רקע חברתי או כלכלי, משבר פיננסי הכולל בעיות הפסד מסוימות, משבר מוניטין בשל אירוע שקרה ויצא החוצה אל התקשורת, או כל משבר אחר, חשוב לקחת מומחה לניהול משברים שינהל עבורכם את הסיטואציה. הסיבה שכדאי לעשות את זה, משום שאתם בתור חלק מהארגון מערבים את הרגשות שלכם ואין לכם את הניטרליות והאובייקטיביות הדרושה כדי לבחון את הדברים מבחוץ. בנוסף, מומחה בתחום ידע להבין את הסיטואציה בצורה מדויקת, ידע לקרוא אותה, לתכנן מה צריך לעשות הלאה בשלבים הבאים ואפילו להוציא אתכם מהמשבר בדרכים שבכלל לא הייתם מעלים על דעתכם. מומלץ לפנות למומחה בתחום בהתאם לתחום שבו העסק שלכם עוסק ולא להקל בכך ראש. תוכלו להיעזר ברשת האינטרנט, לנסות להבין את המשבר לעומק, לקבל המלצות על מומחים לניהול משברים ולהשוות ביניהם ואז לקבל החלטה נכונה וטובה עבור העסק שלכם ועבור האנשים שעובדים בו ולוקחים בו חלק פעיל יום אחרי יום.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: