סופן של חנויות צעצועים פיזיות ומעבר לאתרים מקוונים

תוכן עניינים

הסוף של חנויות צעצועים פיזיות הוא בלתי נמנע. המעבר מפיזי לדיגיטל מתרחש כבר זמן מה וזה רק טבעי שתעשיית הצעצועים תלך בעקבותיו.

יצרני צעצועים הולכים לקראת מודלים של הפצה מקוונים מכיוון שזה יכול לעזור להם להפחית את העלויות שלהם, להגדיל את השוליים של הרווח ולהגיע ליותר לקוחות.

בשנות ה-80, חנויות צעצועים היו ממוקמות בעיקר בקניונים. עם זאת, נכון לשנת 2018, נותרו רק כ-400 חנויות צעצועים פיזיות בארצות הברית.

המעבר לאתרים מקוונים נובע מכמה גורמים: דמי שכירות גבוהים לחנויות פיזיות, תחרות מצד חנויות קמעונאיות אחרות כמו אמזון ו-וולמארט ושינויים בהתנהגות הצרכנים.

ילדים מעדיפים כיום לקנות באינטרנט במקום ללכת לחנות פיזית. זה תרם לירידה בעסקים של חנויות צעצועים פיזיות רבות.

הגידול בטכנולוגיה הוביל לעלייה בפופולריות של קניות באינטרנט. זה הוביל לירידה בחנויות הצעצועים הפיזיות ולעלייה בחנויות הצעצועים המקוונות.

לפני מספר שנים, זה עוד היה נפוץ שמשפחות מבקרות בחנות צעצועים פיזית, אך כעת יש סיכוי גבוה יותר שהם יבקרו באתר מקוון שיש בו את אותם צעצועים. הנוחות של היכולת לקנות מהבית היא אחת הסיבות לכך שזה קורה.

אתרים מקוונים גם הצליחו להציע עסקאות טובות יותר מחנויות פיזיות מכיוון שאין להם עלויות תקורה. יש להם גם מחירים תחרותיים יותר מהמתחרים הפיזיים שלהם מכיוון שהם יכולים להציע הנחות מבלי שיהיו להם עלויות תקורה כמו שכירות או משכורות לצוות.

מתי לא יהיו יותר חנויות צעצועים פיזיות

חנות הצעצועים עוברת מהפך גדול. צעצועים הם כבר לא רק מוצר שילדים משחקים איתו. הם הפכו למקור של בידור וחינוך לילדים. זו הסיבה שחנויות הצעצועים מתמקדות כעת בחוויית הלקוח כדי להפוך אותה למרתקת ואינטראקטיבית יותר.

גם חנויות צעצועים החלו לאחסן את המדפים בצעצועים שאינם זמינים בחנויות אחרות, כמו כאלה שתוכננו במיוחד לעבודה עם משחקי מציאות רבודה או כאלה שניתן להשתמש בהם בפרויקטים של STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה).

חנויות הצעצועים הפיזיות נעלמות לאט לאט וזה לא מקרי. עם עלייתם של צעצועים ומשחקים דיגיטליים, הביקוש לצעצועים פיזיים ירד.

השינוי בביקוש עשוי לנבוע מהעדפות הילדים או מהחלטות הוריהם. ילדים יכולים כעת לשחק עם צעצועים דיגיטליים בטאבלטים שלהם, בעוד שהורים יכולים לקנות את כל הצעצועים שהם רוצים באינטרנט ולקבל אותם עד פתח ביתם.

 

 

חנויות צעצועים פיזיות הופכות מיושנות יותר ויותר. השינוי מתרחש בהדרגה, כאשר מכירות צעצועים מקוונות כבר מהוות למעלה מ-50% מהשוק. עם עליית המסחר האלקטרוני והטכנולוגיה הדיגיטלית, זה בלתי נמנע שחנויות פיזיות ייעלמו בעתיד.

הצעד הראשון לקראת השינוי הזה היה כאשר טויס אר אס הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנת 2018. פטירתה של החברה הייתה צעד גדול בכיוון של קניות מקוונות, שכן היא הייתה אחת השחקניות הגדולות בקמעונאות צעצועים. האירוע הזה סימן נקודת מפנה עבור חנויות אלו ועתידן.

עולם הצעצועים השתנה באופן דרסטי בעשור האחרון. עם הופעת המסחר האלקטרוני ועליית הבידור הדיגיטלי, חנויות צעצועים פיזיות רבות נסגרו. עם זאת, חלק מחנויות הצעצועים עדיין מצליחות והסתגלו לסביבה החדשה הזו.

חנויות צעצועים שמתאימות לסביבה החדשה משתמשות בתערובת של אסטרטגיות שיווק ישנות וחדשות כדי להישאר רלוואנטיות. הם מגדילות את הנוכחות המקוונת שלהם, נושאות יותר צעצועים חינוכיים, או אפילו יוצרים חנות מקוונת משלהם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: