מדוע גיוס משקיעים למיזם הוא תהליך כל כך מורכב?

תוכן עניינים

בכל סטארט-אפ מיזם או רעיון, מגיע השלב שבו אנחנו צריכים לגייס כספים. הרי כל מיזם מורכב מכל כך הרבה שלבים ותהליכים כמו הכנת תכנית עסקית מפורט, גיוס עובדים בהתאם לצרכים של המיזם, הכנת מצגת מרשימה ועוד. גיוס משקיעים למיזם הוא אחד התהליכים הכי מורכבים וקשים לסטארט-אפ. בסופו של יום אנחנו צריכים לשכנע אדם (לרוב כזה שאנחנו לא מכירים ומעולם לא פגשנו באופן אישי), למה כדאי לו להשקיע כסף (סכומים מאוד גדולים של כסף) במיזם שלנו. אנחנו צריכים להוכיח ולהראות לו שמדובר ברעיון גאוני, במשהו שעדיין לא חשבו עליו לפני זה, במוצר או שירות שבא לתת מענה אמיתי לבעיה קיימת. אנחנו צריכים לגרום לאותו משקיע להבין שזה הדבר הבא.

אז עוד תהליך של גיוס משקיעים?

למרות שמדובר בתהליך מורכב, כתבה בגלובס שהתפרסמה לא מזמן על 3 יזמים אורי אלטר נתנאל דוידי ואסף קרס מציגה את הרעיון הכללי עליו אמור להתבסס תהליך הגיוס ומשם לאקזיט המיוחל. אחד הדברים הכי חשובים על פי אותה כתבה הוא תהליך ההכנה לקראת הפגישות עם משקיעים. זה דומה מאוד לצורה שבה עסק פועל וקודם כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לאתר את קהל היעד המתאים וליצור את הקשרים עם המשקיעים שהכי רלוונטיים אלינו, לעסק שלנו. רק אחר כך אנחנו ננסה למכור להם את השירות או המוצר שלנו. זה הזמן שלכם לעבור על רשימת המשקיעים וכל קרנות הסיכון שיש בארץ, למרקר את המשקיעים שהכי מתאימים לכם בהיבט של ניסיון, ידע, תחומי פעילות ועוד. לאחר מכן עליכם ליצור מתוך כל אלה רשימה קצרה, רלוונטית ומאוד איכותית כדי שתוכלו להבין למי אתם מתכוונים לפנות. בשלבים הבאים עליכם:

  1. להשקיע זמן כדי למצוא את הדרך שהכי מתאימה ליצור עם אותם משקיעים קשר.
  2. לעשות שיעור בית ולהגיע לפגישה כמה שיותר מוכנים. ממש להכיר אותם לעומק.
  3. להכין מצגת סופר מושקעת, מקצועית ומגובה במספרים.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: