מה צריך לדעת על קניית בית?

תוכן עניינים

קנייה של בית או דירה למגורים היא תהליך לא פשוט שמערב לא מעט אנשי מקצוע וגם כרוך בלא מעט החלטות חשובות שמשפיעות גם על הפרט וגם על בני המשפחה או האנשים שהכי קרובים אליו. יש הרבה דברים לדעת לפני שמתחילים את התהליך, לומדים דברים חדשים כל הזמן תוך כדי התהליך וכמובן שלאחר מעשה נשארים עם לא מעט השלכות והשפעות כמו תשלום משכנתא, התעסקות עם שיפוצים, הכנסת דיירים או כמובן כל מה שקשור במעבר לגור בבית החדש. למזלם של אלה שמתחילים את התהליך יש ברחבי רשת האינטרנט לא מעט פורטלים שמיועדים בדיוק עבור קהל היעד הזה ומספקים מידע מהימן, נכון ועדכני שכדאי מאד להסתמך עליו ולקבל ממנו כל מה שצריך לדעת.

 

איך מתחילים להתעסק בקניית בית?

כל תהליך ארוך וסבוך מתחיל מרעיון שעולה בראש. סכום כסף גדול שמגיע לחשבון הבנק, רצון לשדרג את איכות או רמת החיים וכמובן הרצון לשנות את הסטטוס ממגורים בשכירות למגורים בבית שיש עליו את בעלות. השלב הראשוני בהחלט הוא קריאת מידע והבנה, גם אם בסיסית, של מה שהולכים לקראתו. פורטל שאפשר למצוא בו לא מעט נתונים חשובים ומידע הוא 1nadlan.co.il, בו אפשר להבין מעט יותר על התהליך, מה השלבים שבו ואיך הכי נכון להתחיל לפעול. גם אם לא מתחילים בפועל את התהליך של פנייה אל אנשי מקצוע – חשוב לפחות להכיר את אלה שאמורים לקחת חלק בתהליך ולבטח בפורטל שכזה אפשר יהיה למצוא לא מעט טיפים ורעיונות איך לבחור את הטובים ביותר מביניהם. במאמרים שבפורטל אפשר יהיה גם להבין את סכומי הכסף הדרושים לאורך התהליך – מיד בהתחלה ולאורך הזמן.

 

מה צריך לדעת על התהליך של קניית בית?

ראשית – צריך להתכונן לפרק זמן לא קצר של התעסקות, של בירוקרטיה, של מילוי טפסים והגשת בקשות כמו מכתב כוונות, אישור עקרוני, הערכת שמאי ועוד. המתנה מורטת עצבים לתשובות או אישורים וכמובן להעברות של כספים בקנה מידה גדול. כל אדם מתמודד בצורה אחרת עם התהליך הזה ומוצא את הדרך לשלב אותו בשגרת היומיום שלו. אם מדובר באדם שעובד במשרה מלאה, למשל, עליו להתפנות מדי פעם על מנת להגיע לפגישות בבנק, לבצע שיחות טלפון או לפגוש את אנשי המקצוע שמלווים אותו. בדרך זו ייקבע משך התהליך כולו. ברוב המקרים התהליך אורך כמה וכמה שבועות ובממוצע – חודשיים או שלושה. חשוב מאד שתהיה זמינות לכל התהליך, גם לוגיסטית וגם רגשית ומנטלית, שכן בלעדיהן – קשה מאד, עד כדי בלתי אפשרי לצלוח את התהליך ואין טעם להתחיל אותו ולא לסיים. מעבר לכך שיהיה צורך להתחיל הכל מחדש – זה יהיה גם כרוך בהוצאות כספיות לא מבוטלות.

 

מי בדרך כלל ניגש לתהליך?

כאמור – יש לא מעט אוכלוסיות של אנשים שניגשים לתהליך של קניית בית בשלב כזה או אחר בחיים – זוגות צעירים שיש בידיהם את ההון הדרוש לשם קניית הבית שבו הם יגורו ויקימו את המשפחה שלהם, אנשים בוגרים שמשנים את תנאי המגורים שלהם וייתכן ותהיה זו עבורם הפעם השנייה שהם מתחילים את התהליך של קניית בית למגורים, מי שיש לו סכום כסף להשקעה ומתכוון לקנות את הבית על מנת לאכלס בו דיירים בשכירות ועוד. התהליך לא יהיה לגמרי זהה עבור כולם ותמיד תהיה התאמה אישית לכל סוג של לקוח על פי סכומי הכסף שיש בידו והדרך הנכונה ביותר עבורו לקנות את הבית.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: